22 stycznia 2020

Szkolenie z "Megaustawy"

 

W dniu 22.01.2020 roku PINK wraz z PRCH zorganizowało kolejne szkolenie z „Megaustawy”, w zakresie dotyczącym właścicieli i zarządców budynków komercyjnych.

 

Tym razem,  poza częścią edukacyjną przygotowaną przez mec. Magdalenę Wojtas oraz mecenasa Tomasza Walczaka, zaproponowaliśmy Państwu udział w części  konferencyjno-warsztatowej, na którą zaproszenie przyjęli przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej. 

 

W dniu 22.01.2020 roku PINK wraz z PRCH zorganizowało kolejne szkolenie z „Megaustawy”, w zakresie dotyczącym właścicieli i zarządców budynków komercyjnych.

 

Tym razem,  poza częścią edukacyjną przygotowaną przez mec. Magdalenę Wojtas oraz mecenasa Tomasza Walczaka, zaproponowaliśmy Państwu udział w części  konferencyjno-warsztatowej, na którą zaproszenie przyjęli przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej. 

 

 

4 kwietnia 2019

II  śniadanie dla Członków Stowarzyszenia

PREZENTACJE CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA

PREZENTACJE CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA

9 kwietnia 2019

PINK jest partnerem merytorycznym  w wiosennej edycji SCF, współorganizacja debaty na temat barier prawnych i gospodarczych w inwestycjach na rynku nieruchomości handlowych.

https://shoppingcenterforum.com/

23 października 2018

moderowanie dyskusji panelowej w trakcie konferencji Biurowce w Polsce 2018,

Tematyka panelu:

„Rynek inwestycyjny – apetyt na nieruchomości typu prime  - czy jest jeszcze co kupować"

Temat VATu od transakcji inwestycyjnych jest już przeszłością, czy może jeszcze powrócić?

REITy kontratakują? Czy do mieszkań na wynajem i akademików dołączą również biurowce? 

29 listopada 2018

I Śniadanie dla Członków Stowarzyszenia

4 marca 2019

partnerstwo merytoryczne w spotkaniu  liderów branży nieruchomości organizowanym przez Rzeczpospolita

ZAPROSZENIE I PREZENTACJA - ŚNIADANIE STOWARZYSZENIA PINK

ZAPROSZENIE I PREZENTACJA - ŚNIADANIE STOWARZYSZENIA PINK

ZAPROSZENIE I PREZENTACJA - ŚNIADANIE STOWARZYSZENIA PINK

PREZENTACJE CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA

PREZENTACJE CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA

Prewencja w miejsce reakcji czyli rosnąca rola compliance, czy pomaga czy przeszkadza? Megaustawa – swoboda czy ograniczenie? – prezentacja firmy CRIDO

 

Ostatnie zmiany w prawie nieruchomościowym, czego możemy się spodziewać w 2019 r. – prezentacja firmy WHITE & CASE

 

Prezentacja do uzyskania

na życzenie od j.nagiel@sharespace.work

 

10 września 2019

III Śniadanie dla Członków Stowarzyszenia

16 - 17 września 2019
PINK patronem honorowym Forum Gruntów i Infrastruktury 2019

16 i 17 września w Warszawie odbyło się Forum Gruntów i Infrastruktury GRIN 2019 organizowane przez Nowy Adres. Wydarzenie dedykowane było wszystkim osobom związanym z obrotem gruntami inwestycyjnymi.

 

Więcej informacji o wydarzeniu, dostępnych na stronie organizatora - do przeczytania    TUTAJ

28 maja 2019

patronat honorowy podczas konferencji Premium Real Estate Summit organizowanej przez Executive Club, udział w panelu dyskusyjnym poświęconym poszukiwaniu inwestycyjnej przewagi konkurencyjnej

Relacja ze spotkania dostępna jest w zakładce   GALERIA

planowane spotkania, wydarzenia

i inne aktualności

Celem naszych spotkań jest edukacja oraz networking. Staramy się zawsze łączyć powyższe elementy. Na nasze spotkania zapraszamy Członków Stowarzyszenia, potencjalnych Członków oraz gości.

EDUKACJA

NETWORKING

spotkania

29 listopada 2018  

I Śniadanie dla Członków Stowarzyszenia

ZAPROSZENIE I PREZENTACJA - ŚNIADANIE STOWARZYSZENIA PINK

DOŁĄCZ

PL  |  EN

  1. pl
  2. en

PREZENTACJE CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA

Rynek nieruchomości biurowych

w Warszawie - prezentacja firmy JLL

Rynek powierzchni biurowych - prezentacja firmy CUSHMAN & WAKEFIELD

Koszty i opłaty eksploatacyjne w budynkach biurowych - prezentacja firmy KNIGHT FRANK

Biurowce to nie tylko biura - prezentacja firmy COLLIERS INTERNATIONAL

Rynek nowoczesnego handlu w Polsce - prezentacja firmy BNP PARIBAS REAL ESTATE

Rynek nieruchomości magazynowych - prezentacja firmy CBRE

Rynek prywatnych akademików - prezentacja firmy SAVILLS

Rynek nieruchomości - wybrane zagadnienia nowych i projektowanych regulacji prawnych - prezentacja firmy
CLIFFORD CHANCE

Podatki - zmiany dla sektora nieruchomości 2019  - prezentacja firmy CRIDO

Przycisk

Przycisk

Przycisk

Przycisk

Przycisk

Przycisk

Przycisk

Przycisk

Przycisk

PREZENTACJE CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA

PREZENTACJE CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA PINK

ZAPROSZENIE I PREZENTACJA - ŚNIADANIE ST OWARZYSZE NIA PINK

archiwalne  spotkania 

archiwalne 

spotkania 

REJESTRACJA

16 - 17 września 2019

PINK obejmuje patronatem CEE Summit, ważne w kalendarzu nieruchomości wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej, które odbędzie się w dniach 29-30 października 2019. 

Łączy ono globalnych inwestorów i liderów rynku CEE dając możliwość wymiany wiedzy, pomysłów i inspiracji poruszających biznes i inwestycje.

 

Więcej informacji o wydarzeniu i możliwość rejestracji   TUTAJ

      

29-30 października 2019

PINK objął patronatem CEE Summit, ważne w kalendarzu nieruchomości wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej, które odbędzie się w dniach 29-30 października 2019. 

Łączy ono globalnych inwestorów i liderów rynku CEE dając możliwość wymiany wiedzy, pomysłów i inspiracji poruszających biznes i inwestycje.

 

Więcej informacji o wydarzeniu   TUTAJ

23 października 2019, godz. 10:00
Nowelizacja Megaustawy! Dostęp telekomunikacyjny a istotne obowiązki i większe zagrożenia dla właścicieli i zarządców nieruchomości.
 

Miejsce spotkania: Grzybowska 78

Dedykowane spotkanie dla członków:

PRCH oraz PINK.

 

Agenda spotkania:

 

10.00 - 10.15

Przywitanie gości - Radosław Knap (PRCH), Agnieszka Jachowicz (PINK)

     

10.15  - 10.45

Wprowadzenie do zmian w Megaustawie – mec. Tomasz Walczak

       

10.45 - 11.30

Nowelizacja Megaustawy i jej konsekwencje dla zarządców i właścicieli budynków. Praktyczne aspekty nowych zapisów. – mec. Magdalena Wojtas

                              

11.30 - 11.45

Przerwa kawowa, networking

 

11.45 - 12.30

Studia przypadków oraz wytyczne dla poszczególnych rodzajów budynków (handlowe, biurowe etc.) – panel dyskusyjny mec. Tomasz Walczak/mec. Magdalena  Wojtas/ Magdalena Oksańska/ przedstawiciel zarządcy obiektu handlowego, biurowego + pytania od uczestników spotkania

 

12.30 - 13.00 

Pytania od uczestników spotkania i dyskusja     

 

Szkolenie płatne, ze zniżką dla członków.

 

Więcej informacji na temat spotkania, znajdziecie Państwo    TUTAJ

26 listopada 2019

Członek zarządu PINK, pani Agnieszka Jachowicz , w znamienitym gronie

Pawel Debowski , Łukasz Duczkowski , Leszek Sikora , Kirill Zavodov

wzięła udział w dyskusji otwierającej 25 doroczną konferencję Eurobuild CEE .

Spotkanie odbyło się 26 listopada 2019 roku. 

 

 

 

Więcej informacji o wydarzeniu   TUTAJ

Relacja ze spotkania dostępna jest w zakładce   GALERIA

ZAPROSZENIE I PREZENTACJA - ŚNIADANIE ST OWARZYSZE NIA PINK

10 grudnia 2019

Śniadanie dla Członków Stowarzyszenia

REJESTRACJA

16 kwietnia 2020 godz. 9.00

Save the date

 

Śniadanie PINK „Inwestowanie na gruntach poprzemysłowych”

 

 

AGENDA SPOTKANIA

 

9:00- 9:15

„Zanieczyszczenie powierzchni ziemi od strony praktycznej: regulacje, ryzyka, dostępne rozwiązania i nadchodzące zmiany w przepisach” (prezentacja)

Ewa Rutkowska-Subocz, Partner / Co-Head of the European Environmental Protection Practice

 

9:15-9:45

„Obowiązki i ryzyka właścicieli gruntów zanieczyszczonych, a także zachęty. Przykłady wsparcia dla deweloperów w innych krajach. Interesujące przypadki gdzie zainwestowano z sukcesem w grunty poprzemysłowe” (prezentacja)

Sebastian Stachowski , Dyrektor Zarządzający Lion Environmental i Katarzyna Jankowska,Główny Ekspert do Projektów Planów Remediacji w Arcadis

 

9:45-10:30

Panel z udziałem: zaproszonych gości i prelegentów oraz eksperta CBRE, moderowany przez przedstawiciela kancelarii Dentons.

 

10:45-11:00

sesja Q&A do panelistów

 

11:00-11:30

networking

 

Czekamy na potwierdzenie przyjęcia zaproszenia przez przedstawicieli z Ministerstwa Klimatu, agenda może więc ulec zmianie.

 

Osoby zainteresowane udziałem w wydarzeniu prosimy o kontakt: 

 

jadwiga.kwiatkowska@stowarzyszeniepink.org.pl

 

 

 

16 kwietnia 2020 godz. 9.00 - ODWOŁANE

Save the date

 

Śniadanie PINK „Inwestowanie na gruntach poprzemysłowych”

Od 14.03 w Polsce obowiązuje stan zagrożenia epidemicznego w związku z wystąpieniem i rozprzestrzenianiem się COViD-19. 

 

Aktualnie obowiązują następujące ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej:

  • czasowe zamknięcie: siłowni, barów, bibliotek, kin, restauracji (z wyłączeniem opcji „na wynos” / „z dowozem”);

  • ograniczenie funkcjonowania centrów i galerii handlowych (powyżej 2000 m2 powierzchni sprzedaży) – zakaz sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, sprzętu rtv i agd, mebli i sprzętu oświetleniowego.

 

Od 15 marca 2020 r., obowiązują następujące ograniczenia przemieszczania się:

  • zakaz wjazdu do kraju dla cudzoziemców, z wyłączeniem osób, które posiadają związki z Polską (m.in. Kartę Polaka);

  • obowiązkowa kwarantanna dla Polaków wracających z zagranicy;

  • zawieszenie połączeń międzynarodowych (lotniczych, kolejowych), z wyłączeniem transportu cargo;

  • przywrócenie kontroli na granicach.

 

Sytuacja jest dynamiczna i wszystko może ulec zmianie (ograniczeniu lub zaostrzeniu).

 

Akty prawne regulujące stan zagrożenia epidemicznego dostępne są tutaj:

(kliknij w poniższe linki, aby dowiedzieć się więcej)

 

WAŻNE

aktualności

Ministerstwo Rozwoju pracuje nad projektem tzw. „ustawy osłonowej” w związku z wystąpieniem koronawirusa w Polsce.

 

Projektowane przepisy mają poprawić sytuację finansową przedsiębiorców w obliczu planowanego wprowadzenia stanu zagrożenia epidemiologicznego (jak tylko taki stan zostanie wprowadzony, niezwłocznie damy znać).

 

Planuje się wprowadzenie takich rozwiązań jak:

  • przesunięcie do 1 lipca 2020 r. nowego Jednolitego Pliku Kontrolnego;

  • ułatwienie w zakresie split payment;

  • wcześniejsze zwroty VAT;

  • odliczenie „wstecz” straty od dochodu – stratę poniesioną w tym roku będzie można odjąć od dochodu w ciągu następnych pięciu lat;

  • wsparcie gwarancyjne oraz dopłaty do kredytów;

  • rozszerzenie na przedsiębiorców zasiłku chorobowego i zasiłku opiekuńczego na zasadach ogólnych.

 

Aktualnie trwają cały czas prace nad rozszerzeniem zakresu takiej ustawy.

 

W przyszłym tygodniu ma zostać opublikowany jej projekt. Ministerstwo Rozwoju planuje, żeby weszła ona w życie najszybciej jak to możliwe.

 

Informacje na ten temat dostępne są też   TUTAJ

 

Będziemy monitorować ten proces i jak tylko pojawi się coś istotnego dla naszego środowiska – niezwłocznie damy znać.

Aktualności Prawne

22 PRAKTYK ZARZĄDZANIA BUDYNKIEM W CZASACH COVID – 19
Najważniejsze elementy: prewencja, procedury, scenariusze reakcji

 

BEZPIECZEŃSTWO

 
 1.
 Stosuj, promuj, eksponuj i egzekwuj zasady bezpieczeństwa i higieny wśród wszystkich osób przebywających w budynku.

  • częstego i dokładnego mycia rąk (mydło lub dezynfekcja alkoholem min. 60%),

  • zachowania 1,5-metra odstępu między osobami,

  • niepodawania rąk, 

  • niedotykania twarzy (oczu, ust),

  • zachowania higieny przy kaszlu i kichaniu (zabezpieczenia i mycie rąk)

2. Sprzątaj częściej i dokładniej z użyciem detergentów. Zwróć szczególną uwagę na miejsca wrażliwe: recepcje, sale konferencyjne, windy i znajdujące się tam wyposażenie zwłaszcza:

  • przyciski, klamki, poręcze, włączniki światła, telefony, klawiatury, ekrany.

  • oczekuj od serwisu sprzątającego szczególnej uważności i staranności w wykonywaniu pracy.

3. Udostępnij papier do wycierania rąk, zrezygnuj z suszarek w toaletach.

4. Zapewnij płyny do odkażania rąk w toaletach i recepcjach. Uzupełniaj dozowniki na bieżąco.

5. Upewnij się do sprawności systemu klimatyzacji i wentylacji dokonując odpowiednich zabiegów konserwacji i czyszczenia.

 

PROCEDURY

 

6. Zapewnij ciągłość pracy serwisu sprzątającego i służb technicznych budynku – przygotuj plan B na wypadek niestawienia się do pracy pracowników tych serwisów.

7. Zapewnij stałą obecność menedżera budynku na miejscu – wprowadź system zmianowy.

8. Zadbaj o transfer wiedzy i przygotuj back-up na wypadek nieobecności menedżera budynku w osobie innego pracownika.

9. Udostępnij procedurę najemcom i ich pracownikom

 

KOMUNIKACJA KRYZYSOWA

 

10. Przygotuj komunikację kryzysową na wypadek zaistnienia przypadku koronawirusa w budynku oraz procedurę postępowania dla osób, które przebywały w obszarze skażonym

11. Wyślij komunikację: mail do pracowników, mail do najemców; przygotuj: oświadczenia dla mediów oraz gotowe odpowiedzi (QA)

12Zapewnij osobę do kontaktu i relacji zewnętrznych.

 

MONITORING GOŚCI (DOTYCZY BUDYNKÓW BIUROWYCH)

 

13. Monitoruj dokładniej wizyty gości.

14. W szczególnych sytuacjach, możesz przygotować oświadczenie dla wszystkich odwiedzających budynek na temat przebywania w ciągu ostatnich 14 dni w krajach o dużej liczbie przypadków COVID-19. Wykaz tych krajów znajduje się na stronie Głównego Inspektora Sanitarnego.

15. Jeśli odwiedzająca osoba odmówi podpisania oświadczenia lub potwierdzi powrót z jednego z tych krajów – pracownik recepcji może mieć prawo nie wpuścić jej do budynku.

 

POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU ZAKAŻENIA WIRUSEM W BUDYNKU

 

16. W przypadku pojawienia się koronawirusa zamknij skażoną przestrzeń, otwórz okna i dokonaj dokładnej dezynfekcji przestrzeni.

17. Pracodawca powinien poinformować powiatową stację sanitarno- epidemiologiczną (PSSE) o zaistniałej sytuacji. Konieczne jest sporządzenie listy osób mających bezpośredni kontakt z osobą zarażoną. Informacje powinny zawierać:

  • imię i nazwisko,

  • adres zamieszkania,

  • numer telefonu (najlepiej komórkowego),

  • opis formy kontaktu z osobą zakażoną.

 

Osoby, które miały bezpośredni kontakt powinny przejść kwarantannę domową bez czekania na decyzję SANEPID-u.

 

18. Osobę z objawami koronawirusa skieruj do oddziału obserwacyjno – zakaźnego lub
zadzwoń na infolinię NFZ: 800 190 590.

19. Poinformuj niezwłocznie najemców o zaistnieniu przypadku koronawirusa wraz z informacją o podjętych działaniach i rekomendacjami co do dalszej pracy w budynku. Zachęć do przeprowadzania pomiaru temperatury wśród pracowników. Osoby, które nie mają objawów chorobowych nie powinny zgłaszać się na testy oraz nie mają obowiązku informować innych instytucji.

 

AKTUALIZACJA WIEDZY

 

20. Skorzystaj z gotowych materiałów informacyjnych i udostępnij je w budynku: https://www.gov.pl/web/zdrowie/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie

21. Sprawdzaj regularnie strony Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Światowej Organizacji Zdrowia. Przekazuj nowe informacje – nawet jeśli myślisz, że są one powszechnie znane.

22. Wyciągaj wnioski z przeprowadzonych działań i popraw na przyszłość procedury dotyczące sytuacji kryzysowych.

Rekomendacje PINK

Pismo PINK z dnia 22 marca 2020 roku do Ministerstwa Rozwoju

Uwagi PINK do propozycji Ministerstwa Rozwoju z dnia 21 marca 2020 roku dotyczących ustawy specjalnej zwanej "Tarcza Antykryzysowa"

Pismo PINK z dnia 20 marca 2020 roku do Ministerstwa Rozwoju

Propozycje do ustawy specjalnej zwanej "Tarcza Antykryzysowa"

Stowarzyszenie PINK przeprowadziło ankietę (link wysłany do członków 17.03.2020), która pozwoliła ocenić wpływ COVID-19 na działalność operacyjną i finansową firm z sektora nieruchomości komercyjnych w Polsce.

 

26.03.2020 

PODSUMOWANIE PROJEKTU TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ 

 

W kontekście istotnych dla branży nieruchomości komercyjnych rozwiązań wskazać należy na następujące:

 

  • utrzymanie przepisu przewidującego obniżenie o 90% czynszu najmu dla najemców w wielkopowierzchniowych obiektach handlowych, których działalność z uwagi na ogłoszony stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii została zakazana lub ograniczona;

  • częściowe zniesienie zakazu handlu w niedziele w części odnoszącej się do zatowarowania;

  • przesunięcie terminu płatności opłaty z tytułu użytkowania wieczystego za rok 2020 do dnia 30 czerwca 2020 r.;

  • przyznanie radom gmin możliwości zmiany terminu płatności podatku od nieruchomości;

  • czasowe zawieszenie zasad selektywnej zbiórki odpadów.

 

Dodatkowo, projekt przewiduje:

 

  • mechanizmy wsparcia dla pracodawców i pracowników – dopłaty do wynagrodzeń, zwolnienie ze składek ZUS, możliwość wprowadzenia elastycznego czasu pracy;

  • wprowadzenie możliwości skorzystania przez mikroprzedsiębiorców z pożyczki do kwoty 5.000 zł;

  • przyznanie Ministrowi Finansów możliwość do przesunięcia obowiązków sprawozdawczych wynikających z ustawy o rachunkowości;

  • zawieszenie terminów sądowych;

  • zawieszenie, z urzędu lub na wniosek, postępowań i kontroli podatkowych.

 

W dniu jutrzejszym projekt ma zostać przyjęty przez Sejm, najprawdopodobniej w poniedziałek przez Senat, a we wtorek ma zostać podpisany przez Prezydenta RP, tak aby zawarte w projekcie przepisy mogły zacząć obowiązywać od dnia 1 kwietnia 2020 r.

 

Tarcza antykryzysowa składa się z projektów dotyczących:

  • wsparcia finansowego i instrumentów pomocowych dla pracodawców i pracowników;

  • wsparcia finansowego dla służby zdrowia;

  • zasad udzielania pomocy przez Bank Gospodarstwa Krajowego i Polski Fundusz Rozwoju;

  • przepisów dotyczących pomocy publicznej i restrukturyzacji przedsiębiorców.

 

Projekty dostępne są pod następującymi adresami:

http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/dok?OpenAgent&9-020-123-2020

http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/dok?OpenAgent&9-020-124-2020

http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/dok?OpenAgent&9-020-125-2020

http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/dok?OpenAgent&9-020-126-2020

 

Będziemy monitorować dalsze prace nad tym projektem, w szczególności w kontekście możliwości wprowadzania na sejmowym etapie prac legislacyjnych poprawek.”

 

Wyniki ankiety, stanowiące głos branży, pozwolą nam na przekazanie rekomendacji lub propozycji rozwiązań dla administracji dotyczących wsparcia dla przedsiębiorców.

 

 

 

WYNIKI ANKIETY

NOTATKA PRASOWA

pobierz dokument

pobierz dokument

Trwa uaktualnianie wydarzeń

23.03.2020

PINK na bieżąco analizuje pojawiające się projekty dokumentów. W projekcie tzw. tarczy antykryzysowej proponuje się wprowadzenie takich rozwiązań jak m.in.:

 

ROZWIĄZANIA POMOCOWE

  • częściowe zniesienie ograniczenia handlu w niedziele – w odniesieniu do czynności polegających na rozładowywaniu, przyjmowaniu i ekspozycji towarów pierwszej potrzeb

  • wprowadzenie rozwiązania, zgodnie z którym w odniesieniu do najemców powierzchni handlowych w obiektach handlowych powyżej 2000 m2 – obniżeniu o 90% ulega czynsz najmu za okres zaprzestania lub ograniczenia prowadzenia działalności;
  • dofinansowanie do wynagrodzeń pracowniczych (do 50% minimalnego wynagrodzenia [2600 zł] i do 40% przeciętnego wynagrodzenia za pracę [5368 zł]) – w przypadku przestoju ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu dla pracownika (o 20% czasu pracy / zmniejszenie do 0,5 etatu pracownika) – warunki: spadek obrotów gospodarczych o nie mniej niż 15% (w porównaniu z dowolnymi dwoma kolejnymi miesiącami w 2020 r.) lub 20% (w porównaniu do miesiąca poprzedniego);
  • dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń i należnych składek ZUS dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców (wysokość wsparcia uzależniona jest od spadku obrotów);
  • określenie możliwości przyznania mikroprzedsiębiorcy przez starostę niskooprocentowanej pożyczki w wysokości 5.000 zł; 
  • jednorazowe świadczenie z tytułu przestoju ekonomicznego w maksymalnej wysokości do 80% minimalnego wynagrodzenia;
  • przyznanie możliwości korzystania z zasiłku opiekuńczego przez osoby opiekujące się niepełnosprawnymi;
  • wprowadzenie nowych zasad elastycznego czasu pracy, w tym w zakresie możliwości polecania pracownikom pracy w godzinach nadliczbowych;
  • wprowadzenie możliwości obniżenia dochodu uzyskanego w 2019 r. o stratę poniesioną w 2020 r. o kwotę nie większą niż 5.000.000 złotych;
  • wprowadzenie możliwości odbycia posiedzenia zarządu / rady nadzorczej spółki za pomocą środków porozumiewania się na odległość;

 

KWESTIE PODATKOWE

  • odroczenie do dnia 20 lipca 2020 r. terminu płatności tzw. minimalnego podatku od budynków za miesiące marzec-maj 2020 r., o ile firma zobowiązana do zapłacenia podatku odnotowała przychody niższe o co najmniej 50% w stosunku do analogicznego miesiąca w poprzednim roku podatkowym;

  • odroczenie do dnia 30 czerwca 2020 r. opłat z tytułu użytkowania wieczystego i opłat z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego we własność;

  • odroczenie do dnia 1 stycznia 2021 r. wejścia w życie podatku od sprzedaży detalicznej.

 

OBCIĄŻENIA REGULACYJNE

  • czasowe odroczenie: składania nowego JPK_VAT (do 1 lipca), wdrożenia PPK (do 1 października), złożenia informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (do 13 lipca), złożenia informacji o cenach transferowych (do 30 września)

 

 

FUNKCJONOWANIE WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI I ORGANÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

  • ograniczenie funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości i wstrzymanie/zawieszenie terminów procesowych 

 

 

Najprawdopodobniej w piątek 27 marca 2020 r. projektem ustawy zajmie się Sejm. Projektowane przepisy miałyby wejść w życie najpóźniej z dniem 1 kwietnia 2020 r.

25.03.2020

Webinar:  Koronawirus vs. nieruchomości komercyjne - do przerwy 1:0?

W dniu 25 marca od godziny 11.00 do 12.00 PINK, z pomocą specjalistów Crido organizuje webinar na temat koronawirusa.

PREZENTACJA DO POBRANIA:

Więcej informacji i rejestracja:

TUTAJ

25.03.2020

PINK we współpracy ze specjalistami Crido zorganizował webinar na temat „Koronawirus vs. Nieruchomości komercyjne – do przerwy 1:0?

 

Więcej informacji o wydarzeniu   TUTAJ

PREZENTACJA DO POBRANIA:

27.03.2020 

AUTOPOPRAWKA DO TZW.  TARCZY DOTYCZĄCA  UMÓW NAJMU.

 

Do Sejmu wpłynęła miedzy innymi autopoprawka, do tzw. Tarczy antykryzysowej , która proponuje rozwiązanie dotyczące umów najmu. W okresie stanu epidemii i zakazu prowadzenia działalności handlowej w sklepach wielkopowierzchniowych, w odniesieniu do dotkniętych tą sytuacją najemców, nastąpi sytuacja, w której wzajemne zobowiązania stron najmu wygasną. Dodatkowo, w terminie 3 miesięcy od ustania stanu epidemii najemca będzie musiał złożyć wynajmującego ofertę woli przedłużenia umowy na dotychczasowych warunkach o kolejne 6 miesięcy.

 

Link do autopoprawki 

 

Zaproponowano bardzo niejasne i nieprecyzyjne rozwiązania. Nie wiadomo, jakie do końca są intencje projektodawcy w „wygaszeniu” obowiązków najemcy i wynajmującego. Nie wiadomo w tym momencie, jakie byłyby konsekwencje wejścia w życie takich przepisów. Zarówno najemcy, jak i wynajmujący zostali postawieni pod ścianą. Przepisy w takim brzmieniu na pewno w sposób niewystarczający chronią właścicieli budynków komercyjnych, którzy zostali pozbawieni jakiegokolwiek wsparcia. Istnieje poważne ryzyko, że wprowadzone zmiany wpłyną niekorzystnie na płynność finansową przedsiębiorców działających w branży nieruchomości.

 

Pojawiła się informacja o posiedzeniu Senatu w pierwszej połowie przyszłego tygodnia. Są zatem szanse, że przepisy zawarte w tzw. tarczy wejdą w życie 1 kwietnia 2020 r.

 

 

30.03.2020 

TARCZA ANTYKRYZYSOWA, AKTUALNY STATUS

 

  • Projekt tzw. Tarczy Antykryzysowej został przyjęty przez Sejm w dniu 28 marca 2020 r., z pewnymi modyfikacjami. Link do ustawy skierowanej do Senatu -https://www.senat.gov.pl/download/gfx/senat/pl/senatdruki/10769/druk/96.pdf.

  • W dniu dzisiejszym ustawą zajmuje się Senat, najprawdopodobniej jutro treść ustawy zostanie ostatecznie ustalona przez Sejm, a także podpisana przez Prezydenta RP.

  • Zaproponowane przepisy mają wejść w życie z dniem 1 kwietnia 2020 r.

 

W aktualnej wersji ustawy wprowadzono rozwiązanie, które zawiesi umowy najmu w obiektach handlowych z najemcami, których działalność jest ograniczona wskutek stanu epidemii. W ocenie PINK, takie rozwiązanie jest bardzo niekorzystne i wymaga pilnego doprecyzowania bądź zmiany. Monitorujemy prace w Senacie.

27.03.2020 

ALERT  RICS DLA RZECZOZNAWCÓW

 

RICS Polska opublikował i wysłał do MR , swoich członków i banków Alert zawierający rekomendacje związane z wykonywaniem wycen przez rzeczoznawców RICS, w związku z COVID-19. Dokument jest istotny również dla odbiorców wycen. PINK popiera przedstawione rekomendacje. 

 

 

POBIERZ DOKUMENT

01.04.2020

PODSUMOWANIE NIEKTÓRYCH ZAPISÓW TZW. TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ​​​​​​​​​​​​​​

POBIERZ DOKUMENT

Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych  

ul. Grzybowska 5a,  00-132 Warszawa

kontakt@stowarzyszeniepink.org.pl 

+48 22 324 56 47

STRONA GŁÓWNA

O NAS

RAPORTY

CZŁONKOWIE

KONTAKT

AKTUALNOŚCI

Statut Stowarzyszenia

Statut Stowarzyszenia

Przycisk

Polityka prywatności

Przycisk

DOŁĄCZ